Image Map
Image Map

niedziela, 18 grudnia 2011

LITERATURA. Księga Tajemnic - prezent na gwiazdkę?

"Księga tajemnic: niezwykłe zjawiska, sekrety historii, zagadkowi ludzie."

Dzisiejszego posta chciałabym poświęcić pewniej książce, a dokładnie „Księdze tajemnic”. Dlaczego? Otóż lat trzy bądź cztery temu dostałam właśnie takową na gwiazdkę i chciałabym, nie tyle przekonać, a zainspirować was zakupienia tej lub podobnej lektury. Chcę jeszcze wspomnieć, że książkę dostałam gdzieś w wieku 10-12 lat, nie pamiętam dokładnie i uważam, że jest to książka właśnie dla młodzieży w tym wieku. Nie mówię, że starszym lub młodszym nie może się spodobać, to już zależy od waszego uznania.
„Księga Tajemnic” autorstwa Irene Bellini i Danilo Grossi składa się z wielu artykułów, które są podzielone na cztery działy: Tajemnicze miejsca, Tajemnicze postacie, Tajemnicze pisma i znaki oraz Tajemnicze obiekty.
Książkę rozpoczyna piękny wstęp i mapka z zaznaczonymi obiektami z artykułów. Same teksty napisane są bardzo przejrzyście, przyziemnym językiem bez zbędnych terminów naukowych. Znajduje się bardzo wiele ciekawych ilustracji z opisami.
Porównując artykuł o Atlantydzie z chociażby artykułem z Wikipedii, nie da się ukryć, że o wiele przyjemniej czyta się ten z książki. Oczywiście, to nic nowego, że Wikipedia podaje suche fakty, a książka ubiera je piękniej w słowa. Jednak gdybym nigdy nie słyszała o Atlantydzie i pokazano by mi artykuł z Wikipedii nie zainteresowałby mnie, tymczasem gdy książka zaciekawiłaby. „Księga Tajemnic” oczywiście nie wyjaśnia nam wszystkiego, chociażby czy przeżyli jacyś mieszkańcy domniemanej Atlantydy, ale nie o to tutaj chodzi. W wszystkich tych artykułach chodzi głównie o to, by skłonić czytelnika do zastanowienia się nad lekturą, a może także na szukanie dalszych informacji. Książka ta ma rozszerzać nasze horyzonty i mówić, o miejscach czy postaciach owianych tajemnicą. Tajemnic tych prawdopodobnie nigdy nie odkryjemy i to właśnie dla tego są takie fascynujące.

Tak jak wspomniałam, nie musicie obdarowywać najbliższy akurat dokładnie tą książką, może inną lecz podobną. Jestem jednak przekonana, że dla młodszej młodzieży, która interesuje się tajemnicami i niewyjaśnionymi zjawiskami, będzie to świetna pozycja.
Książka kosztuje 59 zł.

Przykłady artykułów:

1. Tajemnicze miejsca:
- Machu Pichcchu
- Stonehenge
- Bermudy
- Wielka Piramida
- Eldorado

2. Tajemnicze postacie:
- Dracula
- Templariusze
- Leonadro da Vinci
- Nostradanus
- Hatszepsut

3. Tajemnicze pisma i znaki
- Księga Thota
- Necronomicon
- Kręgi wśród zbóż

4. Tajemnicze obiekty
- Arka Noego
- Święty Graak
- Sfinks
- Smok oksfordzki





Zdjęce ze strony poczytaj.pl






Przykłady artykułów, zdjęcia zrobione przeze mnie. Za jakość zdjęć przepraszam, miałam nie za dobre oświetlenie.

1 komentarz:

  1. Zawartość tek książki wydaje sie interesująca, kto wie czy nie przeczytam:)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń