Image Map
Image Map

środa, 17 października 2012

LITERATURA. Obiecaj mi raj - Connie Brockway - Opinia


Obiecaj mi raj - Connie Brockway





Autor: Connie Brockway
Tłumaczenie: Anna Palmowska
Tytuł oryginału: Promise me heaven
Seria/cykl wydawniczy: Romans Historyczny
Wydawnictwo: AMBER
Data wydania: 2009
ISBN: 9788324133932
Liczba stron: 312








Po książkę sięgnęłam zupełnie przypadkowo. Rzucająca się w oczy lecz przyjemna okładka, przyciągnęła moją uwagę. I choć tytuł nie był zbyt chwytliwy, opis lekko mnie zaintrygował. Niesamowite jak często zwykły przypadek może nas choć odrobinę uszczęśliwić i tak też było w przypadku tej książki.

Historia rozpoczyna się w momencie przybycia Lady Catherine Sinclar w okolice zamieszkałe przez brata jej ojczyma. Już od początku, zarówno przybyłą jak i gospodarza spotykają zaskakujące niespodzianki. Sama wizyta młodej damy, wzbudza wiele kontrowersyjnych odczuć i zapoczątkowuje serię nieprzewidzianych wydarzeń.

Po dwóch ostatnich książka Jane Austin jakie czytałam, naprawdę dobrze było zamienić jej niewinne i spokojne powieści, na coś nieco bardziej barwnego. Utwór Connie Brockway zdecydowanie nie można nazwać niewinnym, ale bliższy nam, zwykłym czytelnikom. Z książki aż wypływają uczucia, a bohaterzy mają naturalne ludzkie odruchy. Nie są to wyimaginowane, nierealne postacie, lecz charaktery z wadami i słabościami, takie jak nasze. Sądzę, iż jest to niepodważalna zaleta książki, ponieważ niewyidealizowane postacie są bliższe nam, odbiorcom lektury. Sama historia, choć jest typowym historycznym romansem, jest przedstawiona w bardzo ciekawym świetle. Może wydawać się to sprzeczne, lecz jednak tak właśnie to odebrałam. Myślę, że autorka miała niezwykle absorbujący pomysł. Wykorzystała jego potencjał w pełni, tak samo jak umiejscowienie akcji w napoleońskiej Europie. Zabawne fragmenty znacznie umilały lekturę, choć znalazły się również smutne momenty. Niezaprzeczalnie, pisarka umiała oddać nastrój sytuacji i wzbudzić w czytelniku odpowiednie emocje czy też budować napięcie. Nie mam także nic do zarzucenia opisom wyglądów zewnętrznych czy też krajobrazów i przyrody, ładnie wpasowały się w całość. Przyznam, że podobały mi się, krótkie, zwięzłe acz dokładne opisy strojów głównej bohaterki. Sama Catherine jest całkiem ujmującą postacią, nieco zwariowaną i zakręconą czym zdobyła moją sympatię.

Choć temat powieści nie jest może do końca innowacyjny, to jest to opowieść dość błyskotliwa i wciągająca. Książka godna polecenia, dla kogoś kto chce odprężyć się po ciężkim dniu przy lekkiej lekturze. Ja sama spędziłam miły czas przy powieści i w żadnym wypadku nie nazwę go zmarnowanym. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz