Image Map
Image Map

piątek, 27 marca 2015

LITERATURA. Business English Magazine 45/2014 - Opinia







Wydawnictwo: Colorful Media
Numer: 45/2014 styczeń/luty
Cena: 19,50 zł
ISSN: 1897-0796






Ten, kto myśli, że nauka angielskiego to męczące wkuwanie słówek, z pewnością nie miał w rękach czasopisma Business English Magazine. Ostatnio na własnej skórze przetestowałam, że lektura magazynu może być nawet rozrywką w trakcie podróży. 

O ile słownictwo używane w English Matters to dobrze znane mi wyrażenia z drobnymi wyjątkami, Business English Magazine to dla mnie prawdziwe źródło nowego zasobu leksykalnego. Niech was jednak nie zwiedzie poważna nazwa czasopisma, bowiem myślę, że każdy z czytelników odnajdzie się przynajmniej w części artykułów, które go zainteresują. Tutaj chciałabym wspomnieć o jedynym tekście zawartym w dziale Poland, często poruszanym temacie emerytur. Bardzo podoba mi się pomysł przedstawiania zagadnień związanych konkretnie z naszym krajem w języku angielskim. Nie zabrakło innego jakże modnego tematu, czyli ekologii, ale mnie samą zaciekawił znacznie bardziej inny artykuł w tym dziale. Tekst poświęcony Szkocji u mnie personalnie był strzałem w dziesiątkę - żywo interesowałam się niedawnym referendum w kwestii odłączenia się od UK i chętnie przeczytałam artykuł na temat tegoż państwa. Inny artykuł poświęcony kolejnemu europejskiemu krajowi, tym razem Belgii, również bardzo mnie zaintrygował. Chociaż miałam okazję odwiedzić Brukselę, która mnie do siebie nie przekonała, tekst przedstawia Belgię w bardzo ciekawy i korzystny sposób. Ostatni artykuł, o którym chciałabym wspomnieć rzucił ciekawe światło na kwestie branży muzycznej a internetu. Oprócz tego, w tym wydaniu magazynu zawarty jest bardzo wartościowy kącik konwersacyjny nawiązujący do codziennych rozmów w miejscu pracy. 

English Business Magazine nie tylko daje możliwość poszerzenia swojego słownictwa, ale również swoich horyzontów. Chyba właśnie za to najbardziej cenię czasopismo - za aktualne tematy, które serwuje czytelnikowi. 

1 komentarz:

  1. Wydawnictwo ma ciekawe czasopisma. Osobiście kupuję "Ostanovkę". ;)

    OdpowiedzUsuń