Image Map
Image Map

niedziela, 31 lipca 2016

Podróże: Polska - Kołobrzeg

Urodziłam się w obszarze Beskidu Śląskiego i tu też się wychowałam. Polskie morze po raz pierwszy zobaczyłam zaledwie 3 lata temu. I mimo tego, że wcześniej mogłam cieszyć się urokami Adriatyku czy podziwiać Morze Północne, coś w tym Bałtyku mnie urzekło. Wróciłam w te rejony rok temu, nie do Trójmiasta a do Kołobrzegu. I nawet zakaz kąpieli przy 7 stopniach Celsiusza nie popsuł mi wyjazdu - i tak w wodzie nie przebywałabym wcale dłużej przy typowych 17 stopniach.





Kołobrzeg zaoferował nam wystarczającą ilość atrakcji na siedem dni wakacji, nawet bez typowo nadmorskich aktywności - kąpieli w morzu czy kąpieli słonecznych. Teraz jednak wiem, że miejscowość ta sprawdzi się świetnie dla np. rodzin z dziećmi, niż dla osób szukających mocnych wrażeń czy rozrywek. 


Kołobrzeg to niezwykle urokliwe, małe miasteczko, idealne na nadbałtycki odpoczynek. Do wyboru mamy dwie plaże, jedną w okolicy typowo turystycznej, drugą natomiast bliżej centrum. Tam właśnie znajdują się molo i port w Kołobrzegu. Codziennie odpływają z niego stateczki, zapewniając turystom możliwość podziwiania Bałtyku z łajb stylizowanych na łódź wikingów czy łódź wojskową. Z portu tego odpływa również statek na duńską wyspę Bornholm, gdzie również się wybraliśmy - to jednak temat na osobny post. 




 Będąc na plaży w Kołobrzegu można nie tylko spacerować nadmorską promenadą, gdzie znajdziemy sklepy z pamiątkami, kawiarnie, smażalnie ryb, ale można również wstąpić do latarni morskiej, z której rozpościera się zapierający dech w piersiach widok na Bałtyk. Latarnia ma 26 metrów wysokości, tymczasem w jej podziemiach znajdziemy Muzeum Minerałów. Kilka kroków dalej i możemy wstąpić na wystawę zwierząt tropikalnych. 






Oczywiście w Kołobrzegu można się cieszyć również innymi typowo wakacyjnymi atrakcjami: można skusić się na wypożyczenie rowerów, kino 4D, zakupy w ogromnym namiocie z tanimi książkami, spacer w parku czy nad Parsętą, mecz na miejskim stadionie czy wizytę w krytym aquaparku w razie niepogody. Z pewnością warto jednak zobaczyć również samo centrum Kołobrzegu - neogotycki ratusz czy XIV wieczną Bazylikę konkatedralną WNMP. 








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz