Image Map
Image Map

wtorek, 13 lutego 2018

Jakie fanpage warto obserować na Facebooku.

Nie cierpię zaśmieconej tablicy. Notorycznie odklikuję Lubię to jeśli tylko na moim Facebooku pojawiają się nic niewnoszące posty. Co prawda nie znalazłam jeszcze satysfakcjonującego rozwiązania, co zrobić by nie pojawiały się wszystkie posty, które lajkują moi znajomi (mogą zostać tylko memy i śmieszne zwierzątka), ale mam realny wpływ na to, co pojawia się przez moje polubienia. Zapraszam was na moje zestawienie fanpage'y, które publikują ciekawy kontent i to nie poprzez zamieszczane linki. 






Krótka historia jednego zdjęcia - nazwa fanpage'u mówi za siebie. Codziennie na waszej tablicy pojawi się zdjęcie z opisem towarzyszących mu okoliczności wykonania, o którego istnieniu zapewne nigdy byście się nie dowiedzieli. To niejako codzienna dawka ciekawostek, które niejednokrotnie skłaniają mnie do głębszych poszukiwań. Poruszana tematyka jest naprawdę ogromna - w końcu niemal wszystko może zostać upamiętnione na fotografii. 

Z uniesień pozostało mi uniesienie brwi, ze wzruszeń - wzruszenie ramion - chociaż nazwa brzmi nieco pretensjonalnie, warto dać szansę temu fanpage'owi. Jeżeli męczą was wszelkie memy i obrazki, na pewno miło będzie trafić podczas przeglądania swojej tablicy na jeden z postów Z uniesień. Administratorzy serwują nam fragmenty opowiadań czy powieści lub wiersze, zazwyczaj w refleksyjnym nastroju, chociaż nie zawsze bardzo poważnym. Czytam je, niezależnie czy je znam, czy nie, z ogromną przyjemnością. 

Cysaroki - trochę lokalnie i z umiłowania do mojej Małej Ojczyzny. Obowiązkowy fanpage dla mieszkańców Śląska Cieszyńskiego i wszystkich lubiących ten region. Strona nie zajmuje się jednak publikowaniem bieżących informacji, a opisuje historie poszczególnych miejsc, budynków, czy tłumaczy zwroty i słowa z gwary. Koniecznie dajcie znać czy w waszym regionie też są fanpage zajmujące się taką tematyką - ja z Cysaroków dowiedziałam się już mnóstwo interesujących faktów o miejscach, które mijam na co dzień.

Ojczysty - dodaj do ulubionych - zdecydowanie dodaj! Fanpage publikuje ciekawe wpisy najczęściej tłumaczące etymologię różnych słów i wydarzeń, często nawiązując do różnych okoliczności - w Tłusty Czwartek pojawiła się np. notatka o faworkach. Przeglądanie publikowanych treści jest nie tylko interesujące, ale także rozwija nasze słownictwo. Mam nadzieję, że w przyszłości wpisy zostaną jeszcze urozmaicone o adekwatne grafiki. 

Kultura i obyczaje XIX wieku - nazwa fanpage'u kolejny raz mówi sama za siebie. Tematyka poruszana na stronie jest bardzo obszerna, ale za każdym razem interesująca. Zazwyczaj treści odnoszą się do okoliczności i przykładowo, zwyczaje związane z obrzędami dziadów opisane zostają jesienią. Możecie liczyć na mnóstwo zajmujących artykułów o ciekawych osobistościach, wydarzeniach, modzie, codziennym życiu w XIX wieku. Oprócz tego postom towarzyszą liczne grafiki czy to mające nawiązywać do XIX wieku czy też XIX-wiecznych twórców. 

The Pet Collecitive - gratis na koniec. Tylko uwaga, wciąga! Zawsze jakoś tak po ciężkim dniu od razu można się uśmiechnąć jak na Facebooku pojawiają się szczeniaczki czy kociaki ;)


Dajcie znać jakie wartościowe fanpage wy macie polubione. Ja najbardziej cienię te działające samodzielnie, bez linków przekierowujących. Chętnie dorzucę do mojej Facebookowej tablicy trochę treści związanych z historią, podróżami, zamkami, modą, językiem włoskim i angielskim.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz