Image Map
Image Map

poniedziałek, 26 stycznia 2015

Nie lubię poniedziałków #4

Źródło: tumblr.com
Na czym polega akcja Nie lubię poniedziałków możecie przeczytać tutaj. Dzisiejszy poniedziałek zapowiada naprawdę szalony i napięty tydzień. A jeszcze lepsza jest wizja kolejnego, wolnego poniedziałku. 







Również w tym tygodniu mam dla was siedem linków, którym warto poświęcić nieco uwagi:

1. http://kronikaksiazkoholika.blogspot.com/2015/01/pierwszy-book-box-styczen-2015.html - Artykuł na blogu na temat Book Boxa. Widywałam na blogach wiele kosmetycznych boxów, ale z książkowym dotychczas się nie spotkałam. Ciekawa sprawa dla posiadaczy czytników e-booków. 
2. https://www.facebook.com/pages/Sothis-Foto/686674608114320 - Facebookowy fanpage, poświęcony zdjęciom. Udostępniając go na swoim fanpage'u napisałam "Intrygujące zdjęcie jest dla mnie znacznie bardziej wartościowe niż zdjęcie pięknie, chociaż oba te pojęcia są względne. Albo mam za bardzo wybujałą wyobraźnie, albo te zdjęcia naprawdę niosą ze sobą historię." Warto zajrzeć. 
3. https://www.youtube.com/playlist?list=PLu0h4Ru58zkOu7YBLZLXbobWY2qNQCszu - Serial Reign to moja ostatnio odnaleziona perełka. O samej ekranizacji dziejów królowej Szkotów zapewne wspomnę przy którymś Kontekstowo do lektury, teraz natomiast dzielę się playlistą z soundtrackiem do serialu. Trochę lekkich ballad, trochę bardziej żywiołowych kawałków, większość w bardzo nastrojowym tonie. 
4. http://lubimyczytac.pl/aktualnosci/varia/5082/amerykanie-wybieraja-najwazniejsze-powiesci-pierwszych-15-lat-xxi-wieku - Z pewnością znacie listę BBC 100 książek, które trzeba przeczytać. Tutaj możecie znaleźć listę 20 najważniejszych książek ostatnich 15 lat. Muszę przyznać, że nie znam żadnej... 
5. https://madebyazja.wordpress.com - Coś dla fanów azjatyckiego kina. Najbardziej rzetelny blog z recenzjami azjatyckich dram i filmów. Od dawana na nim polegam przy szukaniu wartościowych tytułów i jeszcze się nie zawiodłam. 
6. http://50sfashionhistory.tumblr.com - Kolejny tumbler, któremu warto poświęcić trochę uwagi, poruszający temat mody z lat 50-tych. Cenię go przede wszystkim za interesujące teksty, gdzie grafiki są tylko dodatkiem. 
7. https://www.thesims.com/pl_PL/news/game-time - Na koniec przedstawiam jedną z moich licznych słabości - serię The Sims. Do tego, macie teraz możliwość pobrać The Sims4 za darmo na okres 48 godzin. 



Top 10 to akcja, przy okazji której raz w tygodniu na blogu pojawiają się różnego rodzaju rankingi, dzięki którym czytelnicy mogą poznać bliżej blogera, jego zainteresowania i gusta. Jeżeli chcesz dołączyć do akcji - w każdy piątek wypatruj nowego tematu na dany tydzień.

Grafiki użyte przy rankingu pochodzą z tumblr.com


W ramach akcji kreatywy przedstawiam wam dziś mój ranking Top 10: Ultrapopularni autorzy, których jeszcze nie czytałam.Do tematu podeszłam raczej jako do znanych autorów, których jeszcze nie czytałabym a kiedyś planuję. Wybrałam pięciu pisarzy współczesnych i pięciu tworzących lata temu. 




1. Aleksander Dumas

W swojej kolekcji posiadam dwie powieści tego pisarza. Najbardziej interesowałby mnie tytuły takie jak "Trzej muszkieterowie", "Hrabia Monte Christo", "Królowa Margot", po które z pewnością prędzej czy później sięgnę.



2. Victor Hugo

Chociaż "Nędzników" posiadam w swojej bibliotecznce od minionych wakacji, wciąż nie miałam czasu by po powieść sięgnąć. Za to widziałam już bajecznie wykreowany film. 


3. Siostry Brontë

Tutaj myślę przede wszystkim o książce "Dziwne losy Jane Eyre" najstarszej z sióstr, Charlotte, a także "Wichrowe wzgórza" Emily


4. Lew Tołstoj

Bardzo chętnie zapoznałabym się z powieścią "Anna Karenina" tegoż autora, która przy okazji ekranizacji z Keirą Knightley w roli głównej wydaje się przeżywać swoją drugą młodość. 

5. Ernest Hemingway

Jako że "Stary człowiek i morze" jest utworem znacznie mniejszym objętościowo niż chociażby wcześniej wspomniana "Anna Karenina" moje spotkanie z twórczością tego autora zapowiada się raczej wcześniej niż później. 




6. Stieg Larsson

Saga Millenium zajmuje wysoką pozycję na mojej "Must Read" liście. Ciągnie mnie do skandynawskich kryminałów, mimo że jeszcze żadnego nie czytałam.


7 . Suzanne Collins

Czuję ogromne wyrzuty sumienia przez to, iż widziałam wszystkie filmy, które dotychczas wyszły, a nie przeczytałam pierwowzoru "Igrzysk Śmierci". Czas by to zmienić. 


8. E. L. James

Fenomen "Pięćdziesięciu twarzy Greya" dosięgnie również mnie. Być może zdecyduję się przeczytać tylko pierwszą część cyklu, a być może całą trylogię. Muszę sama przekonać się czy książka warta jest takiego rozgłosu.

9. Trudi Canavan

Swoją przygodę z twórczością autorki planuję rozpocząć od Trylogii Czarnego Maga. Czas pokaże czy zdecyduję się na inne książki pisarki.


10. Camilla Läckberg

Znowu te norweskie kryminały. Najbardziej ciągnie mnie do "Fabrykantki aniołków", ale myślę że na jednej książce się nie skończy.





Kontekstowo do lektury



Motyw rodowego dziedzictwa wydaje mi się bardzo często wykorzystywanym w literaturze i filmie. Oprócz zwykle spotykanym  dziedziczeniem cech recesywnych czy dominujących, talentów lub profesji, albo w wypadku powieści historycznych przekazywaniem całych królestw,  spotykamy się również z dziedzictwem, które może przynieść jednostkę szczęście czy też prawdziwą katastrofę.  Znanym motywem może być klątwa nałożona na cały ród, przekazywana z pokolenia na pokolenie nienawiść czy magiczne zdolności. Jak jednak rodzinne dziedzictwo ma się do współczesności? Jest to w większości spuścizna dóbr materialnych. Jako obraz ukazujący wspomniany popularny motyw wybrałam dwa seriale, gdzie wyraźnie jest on widoczny. Pierwszy z nich to popularna "Plotkara" ("Gossip Girl") mówiąca o życiu zamożnych nowojorskich nastolatków, którzy w przyszłości mają stać się spadkobiercami rodzinnych fortun. Drugi z nich to koreańska drama "The Heirs", opowiadająca o podobnych osobistościach zamieszkujących Seul. Chociaż temat jest ten sam, w obu historiach występują liczne wątki miłosne, rodzinne dramaty i biznesowe rozgrywki, różnica między koreańską a amerykańską produkcją jest diametralna. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz