Image Map
Image Map

poniedziałek, 15 czerwca 2015

Nie lubię poniedziałków #24

Źródło: tumblr.com

Na czym polega akcja Nie lubię poniedziałków możecie przeczytać tutaj. Przedostatni poniedziałek przed wakacjami! 




















Rozpoczynamy od siedmiu polecanych linków na ten tydzień: 
1. http://szamankawjaponii.blogspot.com/2015/06/10-rzeczy-w-japonii-za-ktorymi-tesknie.html - Chociaż to ranking 10 rzeczy, za którymi autorka tęskni, równie dobrze może być to ranking 10 rzeczy, na które warto zwrócić uwagę będąc w Japonii.
2. http://styledigger.com/2015/06/czy-mozna-isc-w-bialej-sukience-na-wesele-i-inne-dylematy-goscia.html - Style Digger rozwiewa wątpliwości, co do weselnego stroju.
3. http://styledigger.com/2015/06/pudelka-subskrypcyjne-i-ich-fenomen.html - Trochę o popularnych ostatnio pudełkach subskrypcyjnych.
4. http://historia.org.pl/2015/06/10/historyczna-wizja-mlodszego-rodzenstwa-ktore-zawojowalo-swiat/ - Uwielbiam artykułu na tematy historyczne, nawiązujące do współczesnych wydarzeń.
5. http://historia.org.pl/2015/06/09/wikinskie-niewolnictwo/ - Zawsze na lekcjach historii czuję niedosyt edukacji w zakresie historii i kultury nordyckiej, z chęcią więc sięgam po wszelkie ciekawostki związane z ludami Skandynawii a także Wikingami. 
6. http://natemat.pl/145639,dzis-final-gry-o-tron-czego-sie-spodziewac - Zostawiam sobie na wieczór ostatni odcinek sezonu. A później znowu tyle czekać na kolejny!


Top 10 to akcja, przy okazji której raz w tygodniu na blogu pojawiają się różnego rodzaju rankingi, dzięki którym czytelnicy mogą poznać bliżej blogera, jego zainteresowania i gusta. Jeżeli chcesz dołączyć do akcji - w każdy piątek wypatruj nowego tematu na dany tydzień.



W tym tygodniu przedstawiam wam moje Top 10 największych wyciskaczy łez. Jako że nie wzruszam się zbyt łatwo, miejsce w rankingu zajmą nie tylko historie literackie, ale także filmy, seriale czy anime.



1. "Król Lew" - Klasyka lat dziecięcych. Czy da się w ogóle nie płakać na scenie śmierci Mufasy? Ja płaczę do dziś.

2. "Code Geass" - Moje najukochańsze, najulubieńsze anime. Na niczym nie płakałam tak jak na ostatnim odcinku drugiego sezonu.

3. "Tęsknota" - Czwarty tom Sagi o Ludziach Lodu i chociaż czekało na mnie jeszcze ponad 40, pożegnanie z ulubionymi bohaterami było dla mnie bolesne.

4. "Ostatnia piosenka" - Filmowa adaptacja książki Nicholasa Sparksa wzruszyła mnie najbardziej spośród jego opowieści.

5. "Tokyo Babylon" - Manga licząca już swoje lata za każdym razem wzrusza mnie tak samo.

6. "X/1999" - Kolejna manga, w pewnym stopniu kontynuacja wyżej wspomnianej. Chociaż ginie w niej wiele postaci, nic nie poruszyło mnie tak jak historia poboczna Kasumi Karen oraz śmierć z 16 tomu mangi.

7. "Harry Potter i Insygnia Śmierci" - Tutaj przede wszystkim śmierć Tonks i Lupina - mimo że nie należeli do moich ulubionych postaci, był to niesamowicie smutny moment. No i oczywiście dobrze znane fanom serii "Always".

8.  "Mój przyjaciel Hachiko" - Bardzo wzruszają mnie historie o zwierzętach - wśród nich prym wiedzie wierna akita.

9. "Ania z Zielonego Wzgórza" - Chociaż całą książkę uważam za skarbnicę dobrego humoru, śmierć Mateusza była dla mnie strasznym momentem.

10. "Rogate ranczo" - Konkretniej piosenka "Czy nastanie znów świt". Przepiękny wokal wraz ze delikatną melodią zawsze mnie wzruszają.


Kontekstowo do lektury

Nadszedł przeze mnie upragniony dzień. Skończyłam czytać "Zbrodnie i kare", tym samym kończąc czytanie lektur w tym roku szkolnym (być może sięgnę jeszcze po "Jądro ciemności", ale z pewnością swoją obszernością nie przeraża mnie tak jak "Nad Niemnem" czy "Potop"). Wprawiłam się w odpowiednio radosny nastrój i podsumowałam mój lekturowy rok jednym z pierwszych filmików na kanale Matura to Bzdura - właśnie polskiej literatury dotyczącym. Ubaw przy niektórych odpowiedziach gwarantowany ;). Ja tymczasem idę nacieszyć się ostatnim odcinkiem "Gry o Tron" i czytelniczą swobodą doboru książek do przeczytania. 



2 komentarze:

  1. O tak płakałam jak bóbr na Królu Lwie. A historia psa Hachiko mnie rozwaliła strasznie! :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Dokładnie, popieram twoje zdanie ! Jak można nie płakać na Królu Lwie czy oglądaniu Hachiko ? :c A piosenka rzeczywiście smutna, uwielbiam ją, kiedy potrzebuję smutnego nastroju . ;) http://recenzje-z-nibylandii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń