Image Map
Image Map

sobota, 15 lipca 2017

Książkowa wishlista #5

Chociaż wspominałam w ostatniej książkowej wishliście, że przeczuwam, iż następne zestawienie obejdzie się bez nowości rynkowych, przyznaję że się pomyliłam. Kilka świeżynek przyciągnęło ostatnio moją uwagę, a więc zapraszam was na kolejną odsłonę mojego cyklu!

Przy okazji  przeprowadzki i rewizji książek zebrało się trochę tych już niechcianych. Pora wybrać się na jakąś książkową wymianę!



Życie w średniowiecznym zamku - uwielbiam zwiedzać i najchętniej zwiedzam zamki. Ta publikacja interesuje mnie więc szczególnie i chętnie dowiem się o jakich rozwiązaniach stosowanych w ciemnych wiekach nie miałam pojęcia. Szczególnie interesują mnie fakty poświęcone służbie i zaopatrywaniu zamku, nie są to bowiem tematy często poruszane przez przewodników.

Legenda wikingów. Opowieści o Ragnarze Lodbroku, jego żonach i synach -  co prawda jestem dopiero w drugim sezonie Wikingów, ale muszę przyznać że historia Ragnara jest naprawdę wciągająca. Wspominałam przy okazji jednego z poprzednich postów w cyklu, że chciałabym bardziej zagłębić się w tematykę mitów i legend. A dzięki konkursowi, który odbył się na blogu Zwiedzam wszechświat będę miała okazję poznać książkę poświęconą legendzie wikingów. Już nie mogę doczekać się lektury!

Jakoś to będzie. Szczęście po polsku - nowość na rynku, nasza własna alternatywa dla duńskiego hygge. Szczerze mówiąc wciąż jeszcze nie zapoznałam się z żadną książką na temat hygge ale już wiem, że chciałabym zgłębić nasz własny odpowiednik.

Królowie przeklęci - dostałam na urodziny przepiękne wydanie całego cyklu. Urodziny miałam w lutym, a książek, o wstydzie, jeszcze nie zaczęłam. To konkretne cegły, więc chce się za nie zabrać w najbliższym czasie, bo wiem że w roku akademickim będzie mi ciężko.

Stary człowiek i morze - jeśli chodzi o listę autorów, których nie czytałam a powinnam, to Ernest Hemingway na niej króluje. Myślę, że pomiędzy lekkimi czytadłami czy atrakcyjnymi poradnikami wśród książek po które sięgnę znajdzie się miejsce i na taką lekturę. 

Jakie książki wpadły ostatnio na wasze listy do przeczytania? Jakimi lekturami umilacie sobie lato? Kryminały, romanse, powieści historyczne? Napiszcie w komentarzach!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz