Image Map
Image Map

sobota, 7 stycznia 2017

Classics Book Tag



Na Classics Book Tag wpadłam na blogu Zwiedzam Wszechświat. Choć z klasyką spotykam się na co dzień, ze względu na mój kierunek studiów, bardzo chętnie sięgam po nią niezobowiązująco. Nie przedłużając zapraszam do zapoznania się z pytaniami tagu i moimi odpowiedziami. 





1. Popularna klasyka, która Ci się nie spodobała

Cóż… naprawdę źle mi się czytało Władcę Pierścieni (przebrnęłam przez dwa tomy), chociaż uwielbiam tą historię! Może to kwestia tłumaczenia, bo dotarły do mnie głosy, że jest to znacząca różnica. 

2. O którym okresie historycznym najbardziej lubisz czytać?

Cenię sobie książki z okresu wojny i okupacji, ale także i dwudziestolecia międzywojennego. Lubię również średniowiecze oraz XIXwieczne powieści angielskie. 

3. Ulubiona baśń

Chyba przez sentyment z dzieciństwa Królowa Śniegu Andersena. 

4. Klasyka, której nieznajomości wstydzisz się najbardziej

O matko! Dopiero na studiach wychodzi, jak wiele powinnam znać, a jest przeciwnie! Myślę że najbardziej śpieszno mi do nadrobienia barków w przypadku takich pozycji jak „Stary człowiek i morze”, „Anna Karenina”, „Nędznicy”, „Wielki Gatsby’” czy „Imię Róży” i „Alicja w Krainie Czarów”.

5. Pięć klasycznych powieści, które planujesz przeczytać w najbliższym czasie

Prawdopodobnie: Nowa Heloiza, Rękopis znaleziony w Saragossie, Podróże do wielu odległych narodów świata, Nędznicy, Pani Bovary.

6. Ulubiona współczesna powieść bazująca na klasyce

Prawdopodobnie zbyt mało takich czytałam by wskazać moją ulubioną. No ale 1Q84 odnosi się w pewien sposób do Roku 1984 Orwella, a bardzo intryguje mnie ta seria Murakamiego, chociaż mam za sobą dotychczas tylko dwa tomy. 

7. Ulubiona ekranizacja filmowa / serialowa

Bardzo lubię Dumę i uprzedzenie z 2005 roku oraz Tristana i Izoldę z 2006. 

8. Najgorsza adaptacja klasyki

Zupełnie nie podobała mi się najnowsza filmowa adaptacja Makbeta, liczyłam na coś o wiele lepszego.

9. Ulubiona szata graficzna, którą chcesz mieć w swojej kolekcji     
           
Jeśli chodzi o polskie wydania to pragnę serii Angielski ogród ze Świata Książki. Mam kilka z nich w tym miękkim wydaniu i chciałabym zebrać resztę. 

10. Mało znana klasyka, którą chciałabyś polecić każdemu

Z tego co niedawno miałam okazję poznać poleciłabym serdecznie lekturę Dziennika Franciszki Krasińskiej Klementyny z Tańskich Hoffmannowej. Bardzo mnie wciągnął, może właśnie przez fakt, iż są to zapiski realnej osoby, raczej niewspominanej na kartach historii, której opowieść z początku zapowiada się słodko niczym bajka o księżniczce, ale wraz z upływem stron pokazuje realia zupełnie gorzkiego losu, gdzie nie miejsca na happy-endy, mimo wysokich statusów społecznych. 



Czytacie tak zwane klasyki? Czy może jednak sięgacie po literaturę współczesną? Jakie są wasz odpowiedzi na te pytania?  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz