Image Map
Image Map

wtorek, 8 maja 2012

LITERATURA. Więzy Krwi - Nora Roberts - opinia

  

„Więzy Krwi” – Nora Roberts

 







Tytuł: Więzy Krwi
Autor: Nora Roberts
Tłumaczenie: Anna Dobrzańska-Gadowska
Tytuł oryginału: Birthright
Wydawnictwo: Świat Książki
Data wydania: 2004
ISBN: 83-7311-907-8
Liczba stron: 544













        Nora Roberts jest aktualnie jedną z najpopularniejszych pisarek czytanych przez kobiety w różnym wieku i na całym świecie. Jej dorobek pisarski jest naprawdę spory, mimo to wciąż nie miałam sposobności sięgnąć po jedną z jej powieści. Dopiero niedawno trafiła się idealna okazja i z miłą chęcią zasiadłam do lektury znanej autorki.
Życie Carrie, młodej aczkolwiek doświadczonej w swoim fachu pani archeolog, diametralnie zmienia się gdy robotnik obsługujący koparkę na placu budowy, przypadkiem wydobywa spod ziemi czaszkę liczącą naprawdę spory szmat czasu. Ten z pozoru mało znaczący fakt, nie tylko będzie wielkim krokiem w karierze Carrie, ale także w jej życiu prywatnym. Bowiem razem z wydobyciem czaszki, na powierzchni ukazują się liczne tajemnice i nieznane fakty, które znacznie wpłyną na życie bohaterów.
Autorka niesamowicie sprawnie łączy w swojej powieści wątki sensacyjne, przygodowe i romantyczne. Książka zarówno wzrusza jak i rozbawia, wzbudza całą gamę emocji. Nawet pod sam koniec, czytelnikowi serwowane są zwroty akcji, których absolutnie nie zabrakło w całej opowieści. Przyznam, że podczas całego czasu przeznaczonego „Więzom krwi” ani przez chwilę nie pomyślałam o nim jak o czasie zmarnowanym. Nie mam tutaj żadnej możliwości by powiedzieć, iż lektura jest nudna, wciąga swą historią i do samego końca trzyma w napięciu. Niesamowicie podobała mi się liczność bohaterów, a raczej sposób w jaki autorka przedstawiła każdego z nich. Charaktery postaci są świetnie przedstawione, dokładnie i interesująco. Zarówno opisy krajobrazu, bohaterów i ich uczuć są bardzo dobrze skomponowane, nie są wyczerpujące ale idealnie dopełniają całość przy ukazywaniu sytuacji. Język, którym napisana jest książka także przypadł mi do gustu, jest bowiem lekki, codzienny ale równocześnie niebanalny. Choć książka jest całkiem obszerna, czyta się ją zadziwiająco szybko.
Pierwsza czytana przez mnie powieść autorstwa Nory Roberts niezmiernie przypadła mi do gustu więc z pewnością w przyszłości sięgnę po inne jej utwory. Śmiało można polecić ją osobom lubiącym połączenie romansu, powieści obyczajowej i wątku sensacyjnego, ponieważ jest to świetna książka przy której można przyjemnie spędzić wolne popołudnie.


1 komentarz:

  1. Słyszałam o tej autorce, ale nie czytałam książki ;D
    Obecnie jestem zafascynowana Igrzyskami Śmierci <3

    OdpowiedzUsuń