Image Map
Image Map

środa, 14 września 2016

Ulubione blogi!

Swojego bloga, Z nosem w książce, tworze już od przeszło pięciu lat - i tak, jak powoli zmieniała się tematyka bloga, tak i to czego sama szukałam w sieci ulegało zmianie. Chcę pokazać wam kilka blogów z różnych kategorii, które śledzę, często czytam i czekam na kolejne posty. Zaczynajmy.





Zacznę od blogów książkowych czy okołoliterackich bo chyba tą kategorię najłatwiej jest mi wyróżnić. Przyznaję, że z biegiem czasu ich liczba znacznie zmalała i w sumie rzadko kiedy czytaną przeze mnie pulę poszerzam. Jest jednak kilka, którym naprawdę ufam i szczerze lubię. Po pierwsze Książki Sardegny, to blog do którego mam straszny sentyment - świetnie wspominam wyzwanie Sardegny z trójką e-pik, ale chyba też dlatego, że to właśnie tam po raz pierwszy przeczytałam o Śląskich Blogerach Książkowych. Po drugie Setna strona - uwielbiam blog nie tylko za treść ale również za śliczne, klimatyczne zdjęcia. Bardzo fajną inicjatywą była akcja Czytamy książki nieoczywiste, ale najbardziej lubię te okołoliterackie tematy jak np. Książkowe ABC, Anatomia książki czy Piekło czytelnika. Wspomnę jeszcze o blogu Varia czyta, który uwielbiam za... krótkie recenzje/opinie. Takie bowiem najbardziej czytać lubię. A no i jeszcze, za prześlicznie skomponowane zdjęcia.

Drugą kategorię, jaką bym tu wyróżniła są blogi (nie do końca) modowe - po prostu inspirujące blogi ze stylizacjami, które naprawdę do mnie przemawiają. Uwielbiam, ba, ubóstwiam, blog Classy Girls Wear Pearls,  bajeczne, eleganckie ale ciekawe stylizacje i obłędne zdjęcia. Z polskich wspomnę o Make Life Easier - stylizacje Kasi są proste, w dużej mierze minimalistyczne i po prostu w moim stylu. 

Oprócz tego przeglądam również blogi o tematyce szafiarskiej nie tylko dla samych inspirujący outfitów. Cenię również blogi, na których można dowiedzieć się sporo na temat właściwego składu ubrań, doboru odpowiednich dodatków, historii danej marki. Tu bardzo cenię sobie blog Ubieraj się klasycznie, czy bardziej męskie Mr Vintage czy Czas Gentlemanów.

Są również dwa blogi, na które trafiłam szukając podobnych tematów co wspomniane wyżej, a zostałam na dłużej dla zupełnie innych - chyba bardziej tych lifestylowych. Są to The Style Digger i Simplicite. Oba są dla mnie mocno motywujące - gdy przeczytam taki post jak np. (Prawie) 50 rzeczy, których możesz pozbyć się od razu - od razu chce mi się działać. To właśnie dział o minimalizmie w praktyce jest moim ulubionym na Simplicite. Blog Joanny Glogazy uwielbiam natomiast za... wszystko. Posty podróżnicze, polecane książki, artykuły o właściwościach danego materiału czy poradniki zakupowe. 

Inne blogi lifestylowe, które śledzę to między innymi Wolniej - tak, kolejny blog o tematyce slow, czy Happyholic, pełen różnych ciekawych pomysłów. Nie mogłabym również nie wspomnieć o Kreatywie, początkowo śledzonej ze względu na recenzje, teraz znacznie bardziej dla postów życiowych czy MIS-ja kreatywna. 

Na koniec jeszcze dwa, które w teorii śledzę dla szeroko pojętej grafiki, czytaj dla kolejnej tapety pulpitu na dany miesiąc czy żeby poczytać coś o robieniu zdjęć, jednak bardzo lubię też posty DIY czy podróżnicze. To Alabasterfox i One Little Smile.  

Wspomnę jeszcze, że na bieżąco ze wszystkimi nowościami na każdym z tych blogów jestem dzięki aplikacji feedly. Podzielcie się, jakie blogi wy chętnie śledzicie w internecie. No i oczywiście dorzucie Z nosem w książce do swoich obserwowanych blogów na feedly!

2 komentarze:

  1. Dziękuję Kochana! Kiedy kawa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Postaram się wpaść na jakąś książkową wymianę w październiku albo listopadzie, może wtedy? ;)

      Usuń