Image Map
Image Map

niedziela, 15 maja 2016

Powróćmy jak za dawnych lat czyli polskie piosenki międzywojenne

Wspominałam już na blogu, że kwiecień obfitował dla mnie w wydarzenia muzyczne z zupełnie różnych orbit - koncerty hip-hopowe a także spektakl poświęcony polskiej muzyce z okresu dwudziestolecia międzywojennego. 

Spektakl mogłam obejrzeć na polskiej scenie teatru w Czeskim Cieszynie i chociaż o samym funkcjonowaniu instytucji mogłabym napisać wiele (brak możliwości zakupu biletów przez internet czy odgórne narzucenie miejsc), wszystko to zupełnie przestało mieć znaczenie, gdy odsłonięto kurtynę. 





Lata 20 i 30 XX wieku przypominają o sobie i fascynują dzięki produkcjom takim jak Wielki Gatsby z 2013 roku, czy  polski obecnie emitowany serial Bodo. Osobiście czekam wciąż na okazję, gdy uda mi się załapać na potańcówkę stylizowaną na okres międzywojenny. 

Spektakl Powróćmy jak za dawnych lat czyli polskie piosenki międzywojenne urzekł mnie w zupełności. Program obfitował w utwory wciąż dobrze nam znane jak Zimny drań czy To ostatnia niedziela, po te zupełnie mi nie znane. Świetnie przeplatano utworu potrafiące zarówno rozbawić, jak Ada to nie wypada czy te wzruszające, na przykład Odrobinę szczęścia w miłości. Moje serce skradły dwa utwory: przede wszystkim obłędnie i niesamowicie nastrojowo wykonana Rebeka ale i jakże prawdziwe Ja nie mam co na siebie włożyć

Świetnie zadbano o kostiumy, które bardzo chętnie sama chciałabym mieć kiedyś okazję założyć, ale także i o aranżację sceniczną, w tym bardzo nastrojowe oświetlenie. Zespół muzyczny towarzyszący obsadzie usytuowany pośród aranżacji świetnie się w nią wkomponował, a malutkie stoliczki, przy których kobiety odpalały popularne wówczas lufki z papierosami, pozwalały wczuć się w klimat tamtych lat. Najbardziej przypadła mi do gustu aranżacja przy okazji piosenki Czy pamiętasz tę noc w Zakopanem, pełna płatków śniegu i futer. 





Jeśli będziecie mieli kiedykolwiek okazję uczestniczyć w tym spektaklu, nie wahajcie się ani chwili! To wspaniała przeżycie, dzięki któremu można nie tylko zapoznać się z klasykami polskiej muzyki ale i dać się porwać w czar nocy lat 20. 

Zdjęcia pochodzą ze strony teatru.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz