Image Map
Image Map

niedziela, 7 grudnia 2014

LITERATURA. Italia Mi piace! 4/2014 - Opinia





Wydawnictwo: Colorful Media
Numer: 4/2014 październik/listopad/grudzień
Cena: 10,90 zł
ISSN: 2353-1649












Nadszedł w moim życiu taki dzień podczas którego uświadomiłam sobie, że objadanie się włoskim żarciem wcale nie czyni mnie bogatszą w wiedzę o kraju słonecznej Italii. Tym sposobem w ciemne listopadowe zasiadłam do lektury Italia Mi piace!", o ironio, na okładce przedstawiającego słoneczną Bolonię. 

Moja znajomość włoskiego poziomem przypomina chęć wstawiania z łóżka w poniedziałkowy poranek - mówiąc krótko jest niemalże zerowa. Podobno jednak dla chcącego nic trudnego, dlatego też czemu nie spróbować rozpocząć przygody z językiem włoskim, ponoć jednym z najłatwiej przyswajalnych języków obcych. Za bardzo przydatny uważam tutaj dostępny format MP3 artykułów. Możemy zarówno osłuchać się z językiem, jednocześnie śledzą tekst. Dzięki zamieszczonym tłumaczeniom jesteśmy w stanie domyślić się z kontekstu pozostałej części zdania. Taki jednak zabieg jest nieco pracochłonny i wymaga sporego skupienia. Myślę jednak, że efekt wart jest włożonej energii. Warto powtórnie odsłuchać plik audio, ale już bez śledzenia tekstu, by sprawdzić ile słówek jesteśmy w stanie rozpoznać i lepiej je utrwalić. Co do tematyki magazynu, tematy utrzymują się w ogólnej normie wydawnictw Colorful Media: trochę sztuki, jakiś współczesne zagadnienie, zagraniczne miasto. Artykuł z okładki okazał się dla mnie najbardziej przyswajalny i interesujący. 

"Italia Mi piace!" to magazyn, który podtrzymuje moje zainteresowanie językiem włoskim i zachęca do kontynuacji poszerzania wiedzy. Jako że magazyn jest kwartalnikiem, nie trzeba spieszyć się z lekturą artykułów przed kolejnym numerem, a można poświęcić wystarczającą ilość czasu na pracę z tekstem. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz