Image Map
Image Map

środa, 1 kwietnia 2015

LITERATURA. Italia Mi piace! Nr 5/2015 - Opinia








Wydawnictwo: Colorful Media
Numer: 5/2015 styczeń/luty/marzec
Cena: 10,90 zł
ISSN: 2353-1649






Mimo mojego ostatniego chwilowego zachwycenia Paryżem (o czym będzie w najbliższym Kontekstowo do lektury), nie porzucam kultury i języka, który prawdziwie mnie urzekł - tym razem zmierzyłam się z włoskim w kolejnym wydaniu magazynu "Italia Mi piace!" wydawnictwa Colorful Media. 

Wielokrotnie wspominałam już, że jestem prawdziwym laikiem w temacie nauki języka włoskiego, nie oznacza to jednak że brak mi chęci. Jest to mój trzeci kwartalnik tego magazynu i chociaż wciąż zmagam się z licznymi trudnościami, lektura staje się dla mnie co raz bardziej naturalna, a ja widzę postęp w kojarzeniu wielu słówek. Duże znaczenie ma tutaj możliwość odsłuchania artykułów w formacie MP3, które są wręcz miodem dla uszu. Dla tych, którzy przygodę z włoskim tak jak ja podjęli niedawno polecam przesłuchiwanie artykułu po jednym-dwóch zdaniach, po czym czytanie tych zdań na głos w ramach ćwiczeń nad wymową. Magazyn, mimo okładki która zupełnie nie przypadła mi do gustu w przeciwieństwie do poprzedniej, serwuje świetne tematy. Oczywiście, wiele z nich jest zagadnieniami typowo włoskimi, pozwalającym poznać lepiej nam kulturę i specyfikę tego kraju. W tym przypadku bardzo podobał mi się tekst na temat win, ale tak naprawdę, do mnie, prawdziwej butoholiczki, trafił właśnie artykuł o butach. Chociaż miałam małe trudności z lekturą, z determinacją dotarłam do końca genialnego tekstu. Oprócz tego przyznam również, że chociaż nie odziedziczyłam w spadku po rodzicach zamiłowania do górskich wspinaczek, magazyn "Italia Mi piace!" zafundował mi świetną wycieczkę po Włoskich Dolomitach. Przepis zamieszczony na końcu tego numeru do dość dobrze znane mi danie - jeśli nie mieliście okazji go spróbować, koniecznie to zmieńcie. Nie ma nic lepszego niż włoska kuchnia. 

"Italia Mi piace!" to kawałek Włoch, które zawsze możecie mieć przy sobie. Podczas lektury z kartek wręcz emanuje ciepło słonecznej Italii, zapach włoskich makaronów i głośnych włoskich rozmów przy obiedzie. 

2 komentarze:

  1. Zapraszam po Liebstera :)
    http://goraca-czekolada-i-ksiazki.blogspot.com/2015/04/liebster-blog-award-nominacja.html

    OdpowiedzUsuń