Image Map
Image Map

niedziela, 7 maja 2017

Książkowa wishlista #3

Dobra wiadomość jest taka, że udało mi się zabrać za jedną z książek z poprzedniej wishlisty. Zła natomiast jest taka, że na jej miejsce pojawiło się kolejne nowe pięć pozycji do przeczytania! Cóż tu jednak można zrobić, pozostaje mi zaledwie podzielić się z wami książkami, które przykuły moją uwagę i czytać, czytać, czytać!




W Wilnie i w dworach Litewskich oraz Pamiętniki z pobytu na Syberii - jako że zdecydowanie nie tylko nowościami człowiek żyje, moją uwagę przyciągnęły ostatnio dwa pamiętniki z okresu romantyzmu. Po tym jak przeczytałam Dziennik Franciszki Karasińskiej mam ochotę sięgnąć po inne pamiętniki z zamierzchłych epok, a te dwie pozycje, choć tak odmienne od siebie, mogą zaspokoić moją ciekawość.

Historia naturalna smoków - naturalnie, wszystkie fantastyczne zwierzęta są ogromnie interesujące, nie można jednak zaprzeczyć, że smoki są wśród nich gatunkiem królewskim. Powieść zaciekawiła mnie wątkiem naukowego podejścia do fantastycznych stworów i z pewnością po nią sięgnę.

Szepty kamieni. Historie z opuszczonej Islandii - tak się złożyło, że wpadłam na tę książkę świeżo po tym jak Krzysztof Gonciarz wypuścił na swoim kanale na YouTube serię vlogów, właśnie z Islandii. I chociaż chyba każdy z założenia, wie że Islandia jest piękna, nie spodziewałam się tak ogromnego bogactwa krajobrazowego. Chciałabym dowiedzieć się coś więcej o tym fascynującym kraju. 

Ostatni pilot myśliwca - uwierzycie w to, że chyba nigdy jak dotąd w swoim życiu nie przeczytałam autobiografii?! Ta pozycja zdaje się skutecznie zachęcać by zmienić ten fakt rzeczy. Losy Jerzego Główczewskiego, tytułowego pilota myśliwca, zapowiadają się być niezwykle wciągającą i interesującą historią.

Mitologia nordycka - o ile mitologię Greków i Rzymian wałkuje się wzdłuż i wszerz, to o mitologiach skandynawskich, słowiańskich czy celtyckich, mówi się raczej rzadko. Mitologia nordycka na fali serialów o wikingach i filmach o Thorze zdaję się stawać coraz bardziej popularna, naturalnie więc wzrasta też zainteresowanie nią. Dla wszystkich, którzy chcieli by dowiedzieć się coś więcej i może trochę usystematyzować swą wiedzę w przystępny sposób, książka Neila Geimana będzie świetną możliwością.


Jakie książki wpadły ostatnimi czasy wam w oko? Ja jestem szczególnie ciekawa Mitologii nordyckiej, ale jeśli znacie inne przystępne pozycje traktujące o mitologii słowiańskiej czy celtyckiej to koniecznie mi polećcie!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz