Image Map
Image Map

sobota, 23 września 2017

Książkowa wishlista #6

Dzisiaj będzie bardzo kobieco - od pań, dla pań i o paniach. Za niedługo na blogu pojawi się stos z ostatnio zdobytymi książkami. Poprzedni pokazywałam wam w grudniu 2016! Chociaż książkowe wishlisty przygotowuje w miarę często, nie odbijają się one na ilości kupowanych przeze mnie książek. Przeprosiłam się z bibliotekami i znacznie częściej korzystam z ich usług lub też kupuje ebooki (których w stosikach nie pokazuję. Może to zmienić?). W dzisiejszej wishliście trochę nowości i trochę staroci - zobaczcie sami.






Damy, dziewuchy, dziewczyny. Historia w spódnicy - jeżeli pierwsze nazwiska, jakie nasuwają ci się po kategorią znane i zasłużone Polki to Szymborska i Skłodowska-Curie, a następnie nastaje cisza... najwyższy czas to zmienić! Chociaż książka nie ogranicza się wyłącznie do polskich osobistości, to właśnie one są najbardziej interesującymi mnie postaciami. Myślę, że panom również spodoba się ten tytuł.

Córki Wawelu. Opowieść o Jagiellońskich królewnach - seriale i filmy kostiumowe (przy okazji: Zwierz popkulturalny napisał ostatnio bardzo trafny tekst na ich temat i moja uproszczona definicja produkcji kostiumowych zupełnie pokrywa się z definicją Zwierza) to mój absolutnie ulubiony gatunek. Bardzo wysoko stawiam również w swoim prywatnym rankingu powieści historyczne, a że Kraków to jedno z moich ulubionych miast, Córki Wawelu zdają się być świetnym wyborem dla mnie. Ponad 800 stron z pewnością zapewniłoby mi rozrywkę na kilka, jeśli nie kilkanaście jesiennych wieczorów. Co więcej, historia opowiedziana jest z perspektywy karlicy, powieść może zatem stanowić również ciekawe studium życia na pograniczu marginesu społecznego tamtych czasów.

Sekrety piękna. Sposoby na urodę, makijaż i pewność siebie - po tę książkę planuję sięgnąć raczej z sympatii do autorki, polskiej youtuberki, niż z samej chęci zgłębienia tematu. Jestem ciekawa, jakie rozwiązania proponuje Panna Joanna i czy faktycznie, mogą nam poczuć się bardziej pewnymi siebie?

Opowieści na dobranoc dla młodych buntowniczek - pozycja tematycznie bardzo podobna do tej pierwszej w powyższym zestawieniu, zawiera jednak aż 100 historii interesujących kobiet. Z pewnością każda z nich warta jest poznania

Lekcje Madame Chic - przerobiłam już historię Kalifornijki-Koreanki, która po wizycie w Korei Południowej zupełnie zmieniła swój pogląd na piękno i zrewolucjonizowała swój styl życia (mówię oczywiście o Sekretach urody Koreanek). Czas poznać Kalifornijkę, którą do zmian zainspirowała wizyta we Francji. Chociaż Lekcje Madame Chic pojawiły się na rynku wcześniej, dla mnie dotychczas pozostały niezgłębione.

Może was również ostatnio w jakimś stopniu zainteresowała kobieca literatura? Oprócz tego być może ktoś z was byłby wstanie polecić mi jakiś interesujący album czy książkę, która uporządkowałaby moją wiedzę z zakresu historii sztuki? Coś raczej dla laika i niedzielnego czytelnika niż typowo naukową publikację.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz