Image Map
Image Map

wtorek, 10 marca 2015

LITERATURA. Miasto popiołów - Cassandra Clare - Opinia






Autor: Cassandra Clare
Cykl: Dary Anioła Tom 2
Tłumaczenie: Anna Reszka
Tytuł oryginału: City of Ashes
Wydawnictwo: Mag
Data wydania: 28 sierpnia 2013
ISBN: 9788374803779
Liczba stron: 528




Pierwszy tom serii amerykańskiej pisarki Cassandry Clare, zdecydowanie przypadł mi do gustu, a pochlebną opinię o książce mogliście przeczytać tutaj (klik). Niecałe dwa tygodnie zajęło mi zdobycie książki i jej pochłonięcie, a przygód Clary wciąż mi mało. 

Życie Nocnego Łowcy z pewnością nie jest łatwym kawałkiem chleba. Gdy obok zmartwień demonami i innymi nadnaturalnymi stworzeniami pojawiają się typowe rozterki nastolatki, człowiek zupełnie może pogubić się w tym, kim tak naprawdę jest. Clary natomiast, pragnie by jej życie było normalne, na co żadne sprzyjające okoliczności nie wskazują. 

Śliczne wydanie drugiego tomu cyklu objętościowo przypomina pierwszą część serii. Nie oznacza to jednak, że autorka powtarza się lub nie rozwija wątków poruszanych wcześniej. "Miasto popiołów" nieco zwalnia tempo po ogromie wydarzeń serwowanych czytelnikowi przy ostatnim spotkaniu, a także niejako przygotowuje do zawirowań następujących w tomie trzecim. Mimo to książka bogata jest w liczne smaczki takie jak portrety psychologiczne bohaterów, których poznajemy o wiele lepiej na kartach powieści, czy obrazy życia Nocnych Łowców, tematu w którym wciąż czuję niedosyt. Kreując swój metafizyczny świat autorka otworzyła całą gamę możliwości, które stopniowo dawkuje czytelnikowi. Oczywiście, wszystko to ma miejsce podczas lektury szybko umykających kartek, przy okrasie potocznej i naturalnej stylistyki języka. Zachowania bohaterów, chociaż momentami mogą stawać się przerysowane, potrafią trafić do odbiorców, zwłaszcza tych młodszych.

"Miasto popiołów" serwuje czytelnikowi kolejne pytania, podsycając jego ciekawość. Z niecierpliwością sięgnęłam po tom trzeci "Darów Anioła", do którego poprzedni to zachęcił mnie z całą pewnością. 

2 komentarze:

  1. Uwielbiam tę serię. Mam za sobą 5 tomów. Została mi ostatnia część do przeczytania :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze nie miałam okazji poznac tej serii, pora by to zmienic.

    OdpowiedzUsuń