Image Map
Image Map

poniedziałek, 4 maja 2015

Nie lubię poniedziałków #18

Źródło: weheartit.com

Na czym polega akcja Nie lubię poniedziałków możecie przeczytać tutaj. Ten poniedziałek zdecydowanie ssie. W końcu to wolny poniedziałek, a ja musiałam się rozchorować. 








Siedem polecanych linków w tym tygodniu:
1. http://agaczyta.blox.pl/2015/04/Burdubasta-albo-skapcanialy-osiol-czyl-lacina-dla.html#ixzz3YPtkLpbZ - Recenzja książki, która mnie zaintrygowała. Mam nadzieję, że wpadnie w moje ręce.
4. http://styledigger.com/2015/04/6-zasad-psiej-etykiety.html - Bardzo lubię teksty z tego bloga. Temat dla mnie aktualny bowiem jesteśmy właśnie na etapie wychowywania szczeniaka. Niestety dużo osób nie zdaje sobie sprawy z wymienionych w tekście zasad.
5. http://joemonster.org/art/32053/7_tancow_ktore_byly_lub_dalej_sa_zakazane_w_Rosji - Ciężkie życie Rosjanina ;) Nie wiem jak wy, ale ja z chęcią nauczyłabym się wszystkich wymienionych tańców oprócz dwóch ostatnich. 
6. http://www.filmweb.pl/news/Kolejne+serialowe+Dary+Anioła+wręczone-111206 - Wciąż czekam na informacje w związku z głównymi rolami!
7. http://joemonster.org/art/32025/Prawdziwe_znaczenie_slow - Pokrywa się z waszym słownikiem? ;) 


Top 10 to akcja, przy okazji której raz w tygodniu na blogu pojawiają się różnego rodzaju rankingi, dzięki którym czytelnicy mogą poznać bliżej blogera, jego zainteresowania i gusta. Jeżeli chcesz dołączyć do akcji - w każdy piątek wypatruj nowego tematu na dany tydzień.

Przedstawiam wam moje TOP 10 najlepszych stron związanych z literaturą!

1. Lubimy czytać - Portal, który z pewnością wszyscy znają albo chociaż kojarzą. Bardzo wygodny w użyciu i często przydatny.
2. Granice.pl - Podobnie jak w powyższym przypadku przypuszczam, że większość osób stronę zna. Dużo newsów i dobre recenzje skłaniają mnie do umieszczenia portalu na mojej top liście.
3. Data premiery - Świetna strona, dzięki której nie muszę notować każdej interesującej mnie premiery w kalendarzu (nie tylko książki!)
4. Rzecz gustu - Nie tylko recenzje książek ale także liczne newsy związane z światem filmu i muzyki. 
5. Quotes from books - Cytaty z książek w języku angielskim
6. WTF Bad Romance Covers - Naprawdę dziwię się, jak wydawnictwa mogą wypuszczać książki z takimi okładkami. Z pewnością zasugerowałabym się okładką i książki nie kupiła...
7. Pierwsze zdania książek - Pierwsze zdanie w książce ma dla mnie bardzo duże znaczeniu. Tutaj cały tumblr temu poświęcony 
8. Non omnis moriar - Kolejne cytaty, tym razem jednak po polsku, również wiersze. 
9. Poezja - Źródło poezji, polskiej i nie tylko, z różnych epok a także współczesności. 
10. Googly eye books - Na koniec coś rozluźniającego czyli drobna przeróbka okładek książek. 

Kontekstowo do lektury

Źródło: tumblr.com
O ile piękno rozumiane jest na swój sposób i zależne od naszych osobistych gustów i preferencji, granica między dobrem a złem nie jest już taka rozmyta. Nasze sumienie zazwyczaj słusznie podpowiada nam rozróżnienie pomiędzy czynem haniebnym czy też tym poprawnym etycznie. Jak ma się to do bohaterów literackich spotykanych w czytanych przez nas powieściach? Jesteście zwolennikami ideału kalos kagathos czyli osoby pięknej i dobrej? A może znacznie bardziej ciekawią was postacie odstające od antycznego ideału? Na przykład piękne kusicielki okazujące się okrutnymi morderczyniami. Czy księciem z bajki może nazwać się ratujący księżniczkę z wieży ohydny ogr? Aktualnie ideał piękna i dobra idącego w parze wydaje się być uznanym za przeżytek. A właśnie dobro noszone w sercu czyni człowieka pięknym.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz