Image Map
Image Map

poniedziałek, 22 czerwca 2015

Nie lubię poniedziałków #25



Na czym polega akcja Nie lubię poniedziałków możecie przeczytać tutaj. W teorii to mój pierwszy wolny poniedziałek w okresie wakacyjnym, a jednak to dzień spędzony w pracy. Mimo to, to miła odskocznia od szkoły! 











Tradycyjnie rozpoczynam od polecanej siódemki
2. http://www.captainquizz.pl/special/gameofthrones/r/888837987821866 - Kim zostaliście? Margaery Tyrell całkiem mi pasuje ;)
4. http://www.lustrobiblioteki.pl/2013/07/pomysowe-zakadki-do-ksiazek-ktore.html - Kto jeszcze uwielbia zakładki? Przy okazji nadprogramowego czasu wolnego ze względu na wakacje może kilka stworzę ;) 
5. https://www.youtube.com/watch?v=jBsUfwGV93c - Trochę o książkach i czytelnictwie.


Top 10 to akcja, przy okazji której raz w tygodniu na blogu pojawiają się różnego rodzaju rankingi, dzięki którym czytelnicy mogą poznać bliżej blogera, jego zainteresowania i gusta. Jeżeli chcesz dołączyć do akcji - w każdy piątek wypatruj nowego tematu na dany tydzień.

Przedstawiam wam moje trochę oszukane Top10 książek, które chciałabym dostać w prezencie


Źródło :tumblr.com
1. Pieśń Lodu i Ognia - Koniecznie w wydaniu z okładkami filmowymi w twardej oprawi bo taką dostałam "Grę o tron"
2. Książki z serii Angielski Ogród - Przepiękne wydanie klasyki!
3. Książki Philippy Gregory - Jakoś nie mogę się zmotywować do zakupu i tym sposobem posiadam na razie tylko trzy powieści tej autorki.
4. Trylogia Igrzysk Śmierci - Podobnie, wciąż coś wstrzymuje mnie przed nabyciem, świetnie byłoby dostać wszystkie trzy!
5. Książki Harukiego Murakamiego - Ostatni tom 1Q84 i wszelkie inne twory tego autora.
6. Książki Andrzeja Pilipiuka - Przede wszystkim Kuzynki, w ostatniej kolejności serię o Wędrowyczu
7. Seria GONE - A raczej pozostałe części, gdyż posiadam tylko pierwszą.
8. Serię Jutro, gdy zaczęła się wojna - Podobnie jak powyżej.
9. Serię Magiczny Krąg - Konkretniej drugi i trzeci tom
10. Grę Anioła i Księcia Mgły Carlosa Ruiza Zafóna - Dokładnie tych dwóch pozycji tego autora brakuje mi do szczęścia.

Kontekstowo do lektury
Wstęp do głównej części Kontekstowo do lektury tym razem będzie krótki. Brak mi po prostu słów by opisać swoje zniesmaczenie. Mam nadzieję, że starczy mi ich by określić swoje stanowisko konkretnie podczas opiniowania książki wkrótce. To powieść niedawno przeze mnie przeczytana i stanowi dla mnie swoiste zaprzeczenie miłości. Czy wicie już o czym mówię? Jeśli tak, to doba dzisiejszego romantyzmu i uczuć jest nie dla mnie. Czasem warto wrócić do korzeni, by przypomnieć sobie podstawowe wartości - takie jak miłość. A nie szukać ich dziwacznych przekształceń w książkach o wątpliwej jakości. 

Pierwszy list do Koryntian - Hymn o miłości 
1 Gdybym mówił językami ludzi i aniołów,
a miłości bym nie miał,
stałbym się jak miedź brzęcząca
albo cymbał brzmiący.
2 Gdybym też miał dar prorokowania
i znał wszystkie tajemnice,
i posiadał wszelką wiedzę,
i wszelką [możliwą] wiarę, tak iżbym góry przenosił.
a miłości bym nie miał,
byłbym niczym.
3 I gdybym rozdał na jałmużnę całą majętność moją,
a ciało wystawił na spalenie,
lecz miłości bym nie miał,
nic bym nie zyskał.
4 Miłość cierpliwa jest,
łaskawa jest.
Miłość nie zazdrości,
nie szuka poklasku,
nie unosi się pychą;
5 nie dopuszcza się bezwstydu,
nie szuka swego,
nie unosi się gniewem,
nie pamięta złego;
6 nie cieszy się z niesprawiedliwości,
lecz współweseli się z prawdą.
7 Wszystko znosi,
wszystkiemu wierzy,
we wszystkim pokłada nadzieję,
wszystko przetrzyma.
8 Miłość nigdy nie ustaje,
[nie jest] jak proroctwa, które się skończą,
albo jak dar języków, który zniknie,
lub jak wiedza, której zabraknie.
9 Po części bowiem tylko poznajemy,
po części prorokujemy.
10 Gdy zaś przyjdzie to, co jest doskonałe,
zniknie to, co jest tylko częściowe.
11 Gdy byłem dzieckiem,
mówiłem jak dziecko,
czułem jak dziecko,
myślałem jak dziecko.
Kiedy zaś stałem się mężem,
wyzbyłem się tego, co dziecięce.
12 Teraz widzimy jakby w zwierciadle, niejasno;
wtedy zaś [zobaczymy] twarzą w twarz:
Teraz poznaję po części,
wtedy zaś poznam tak, jak i zostałem poznany.
13 Tak więc trwają wiara, nadzieja, miłość - te trzy:
z nich zaś największa jest miłość.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz